Co To Jest Ból Szczęki?

22 lutego, 2021

Każdy ból odczuwany w okolicy szczęki, w niektórych przypadkach powoduje negatywny wpływ na mowę, żucie i połykanie. Chociaż taki ból odczuwa się w okolicy szczęki, nie zawsze może on być spowodowany problemem w szczęce. Wiele czynników, od zatok do mięśni, zębów i dziąseł, uszu i zaburzeń strukturalnych, może powodować jej ból . Aby rozpocząć leczenie bólu szczęki, należy najpierw zidentyfikować problemy, które powodują jego powstawanie. Bóle te, które niekorzystnie wpływają na odżywianie, szczególnie w przypadku poważnego nasilenia, uniemożliwiają organizmowi na zaspokojenie potrzebnej energii i składników odżywczych. Ponadto, ponieważ silny i uporczywy ból szczęki niekorzystnie wpłynie na codzienne życie i normalne funkcjonowanie, należy jak najszybciej zidentyfikować podstawowy problem i rozpocząć leczenie.

Jakie są towarzyszące objawy bólu podbródka?

Ludzie cierpiący na ból szczęki często mają pewne towarzyszące temu objawy. Chociaż objawy te, różnią się w zależności od problemu powodującego ból, typowe jego objawy obejmują:

*Wrażliwość mięśni i stawów.
*Ból twarzy o zwiększonym nasileniu przy każdym ruchu szczęki.
*Ograniczenie zdolności poruszania się podbródka.
*Ból i dzwonienie w uszach.
*Powstawanie bólu zęba i ropnia.
*Ból głowy typu napięciowego oraz ból oczu.
*Blokowanie szczęki.
*Ból w stylu dźgania w policzkach i podbródku.
*Zwiększona wrażliwość na ból.
*Ból nerwowy w postaci pieczenia.
*Zawroty głowy.
*Wysoka gorączka.
*Obrzęk twarzy.

Chociaż powyższe objawy towarzyszą wielu rodzajom bólu szczęki, różne objawy można zaobserwować, jeśli przyczyną bólu są różne choroby. Oprócz bólu w szczęce, w przypadku takich objawów. Należy niezwłocznie skonsultować się z lekarzem specjalistą.

Co powoduje ból szczęki?

Istnieje wiele możliwych przyczyn bólu szczęki. Najczęstsze z tych zaburzeń to zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego i mięśniowo-szkieletowego, które są odpowiedzialne za ruch szczęki. Ból podbródka związany z tymi zaburzeniami najczęściej dotyka kobiety w wieku rozrodczym. Ponadto inne czynniki powodujące ból w szczęce można wymienić w następujący sposób:

*Zachowanie podczas zgryzania i zaciskania zębów.
*Choroba zwyrodnieniowa stawów (zwapnienie) i zapalenie kości i szpiku (zapalenie tkanki kostnej).
*Stan zapalny stawów i więzadeł, takich jak zapalenie błony maziowej i zapalenie kapsułki.
*Zapalenie zatok
*Ból migrenowy
*Bóle głowy
*Choroby zębów i dziąseł
*Ból neuropatyczny (zaburzenia przewodzenia nerwowego i ból spowodowany uszkodzeniem nerwu).
*Ból naczyniowy w części ciała spowodowany spowolnieniem, lub zatrzymaniem przepływu krwi.
*Reumatoidalne zapalenie stawów
*Choroby tarczycy
*Fibromialgia
*Stwardnienie rozsiane (MS)
*Borelioza
*Toczeń rumieniowaty układowy (choroba tocznia)

Jak leczy się ból szczęki?

To jest jedno z pytań, które dezorientują wielu ludzi zmagających się z bólem. Leczenie bólu w szczęce różni się w zależności od przyczyny bólu. Ból może być spowodowany chorobą zakaźną. Może to wynikać z dowolnego urazu lub zaburzeń strukturalnych kości szczęki. Ból może wystąpić z powodu urazu mięśni szczęki. W tym przypadku oprócz zabiegów relaksacyjnych mięśni można zastosować także terapię manualną, masaż i zabiegi akupunkturowe.

Jeśli odczuwasz ból szczęki, którego przyczyna nie jest znana, możesz przejść szczegółowe badanie, kontaktując się z lekarzem w celu zdiagnozowania problemów zdrowotnych. Po zdiagnozowaniu problemu powodującego ból możesz rozpocząć proces leczenia tak szybko, jak to możliwe. Powinieneś podjąć środki ostrożności przeciwko poważnym problemom, które mogą być spowodowane twoimi chorobami.