Odpowiednie Pozycje Snu Dla Osób Z Bólem Kręgosłupa

22 lutego, 2021

Mięśnie wokół kręgosłupa są ze sobą powiązane. Dla zdrowia talii i pleców należy zwracać uwagę na pozycję siedzącą, oraz na pozycję ciała w ciągu dnia. Ból dolnej części pleców nie tylko wpływa na codzienne życie i komfort danej osoby, ale także przeszkadza podczas snu. Ponadto zła pozycja leżąca może zaburzać postawę. W związku z tym może powodować ból dolnej części pleców i szyi. Pozycje do spania wpływają na zdrowie kręgosłupa.

*Leżenie na brzuchu:
Pozycja leżąca na brzuchu powoduje zaciśnięcie więzadeł i mięśni wokół kręgosłupa, powodując ucisk otworów nerwowych w kręgosłupie. Obciąża to kręgosłup i może powodować obrażenia.

*Leżenie na plecach: Pozycja leżąca na plecach powoduje skrócenie mięśni kończyn tylnych. Kolana powinny być podparte poduszką, leżenie w tej pozycji, powoduje wzrost bólu pleców i ich dolnej części. Poduszka umieszczona pod kolanem pomaga złagodzić ból dolnej części pleców.
*Leżenie w pozycji bocznej: Idealną pozycją dla zdrowia talii i szyi jest pozycja leżąca na boku. W tej pozycji między kolanami można umieścić poduszkę, aby zmniejszyć nacisk w talii, a nogi można pociągnąć w kierunku brzucha. Zmniejsza to obciążenie kręgosłupa.

Wybór materaca jest również ważnym czynnikiem w łagodzeniu bólu talii i pleców. Zbyt miękkie lub zbyt twarde łóżka prowadzą do zmniejszenia lub wzrostu tych naturalnych krzywizn. Dzięki wyborowi materaca ortopedycznego można go złagodzić bólu pleców.