Zdrowotne Minusy Współczesnego Życia

22 lutego, 2021

Dzięki wygodzie współczesnego życia ludzie poruszają się coraz mniej każdego dnia. Wiele osób siedzi i pracuje przez cały dzień, a reszta korzysta z telefonów i urządzeń technologicznych, co może powodować problemy, takie jak otyłość, zwiększenie tkanki tłuszczowej, zmniejszenie masy mięśniowej, pogorszenie wyglądu fizycznego, problemy mięśniowo-szkieletowe, zwiększona utrata kości, ból w talii i plecach. Poza tym powoduje wysokie ciśnienie krwi, wzrost cholesterolu, choroby naczyniowe, choroby serca i płuc.
Przy zmniejszonej mobilności siła mięśni zaczyna się zmniejszać. Na przykład osoba, która nie odczuwa dyskomfortu fizycznego, zmniejsza siłę chwytu o 20% po tygodniu definitywnego leżenia w łóżku. Równolegle z tym spadkiem siły mięśni następuje również spadek wytrzymałości osoby. Z drugiej strony zanik (utrata mięśni) rozwija się w krótkim czasie w nieruchomych mięśniach. Stopień atrofii zależy od czasu bezczynności. Utratę mięśni i siły, która występuje, można wyeliminować, ćwicząc przez co najmniej 1 tydzień równolegle z czasem spędzonym bez ruchu.
Wszystkie wymienione negatywne wydarzenia, które wymieniliśmy, to tylko niektóre problemy związane z unieruchomieniem.
Jeśli nieruchomość utrzymuje się przez długi czas, tkanki i układy dotknięte niekorzystnym rozwojem stale rosną to mogą w pewnym momencie nawet zagrażać naszemu życiu.

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (2017) brak aktywności fizycznej został zidentyfikowany jako czwarty główny czynnik ryzyka wśród globalnych przyczyn zgonów. Ponadto szacuje się, że brak aktywności fizycznej jest główną przyczyną 21–25% przypadków raka piersi i jelita grubego, 27% cukrzycy i 30% chorób serca.

Możemy podjąć środki ostrożności i prowadzić zdrowe życie z dala od tych wszystkich problemów. Oto kilka przykładów ćwiczeń, które możesz łatwo wykonać w domu i zwiększyć krążenie, aby przeżyć okres kwarantanny w zdrowiu i mieć dzień dla siebie;
1. Podnieś nogi
Połóż się na podłodze lub na łóżku, unieś nogi do sufitu i utrzymuj kolana w powietrzu przez 5 sekund, nie zginając ich. Obniż to ponownie 15 do 20 razy, aż poczujesz się bardziej komfortowo.
2.Usuwanie obcasów stóp
Stojąc prosto, trzymaj w ręku małe ciężary.
Podnieś pięty z podłogi, aby nacisk był na twoich stopach.
Pozostań w tej pozycji przez 3 do 5 sekund, a następnie wróć do pozycji wyjściowej.
Powtórz ten ruch 15 do 20 razy.
3. Kroki
Znajdź coś takiego jak mały stepboard lub ławka, na której możesz się wspinać. Następnie połóż jedną stopę na ziemi i połóż ją na drugiej stopie, trzymając ją rękami, oddaj całą swoją siłę i ciężar jednej stopie.
Powtórz ruch 15 razy, zmieniając stopy.
„Te powyższe ćwiczenia pomogą także przyspieszyć twój metabolizm; Możesz także go przyspieszyć, skacząc po linie, desce, tańcząc, wspinając się i ćwicząc na kolanach.
Nie zapominajmy, że podobnie jak w przypadku wszystkich żywych i nieożywionych istot, ciało ludzkie musi działać nieustannie ze względu na swoje stworzenie”