Ogólne

Odpowiednie Pozycje Snu Dla Osób Z Bólem Kręgosłupa

Mięśnie wokół kręgosłupa są ze sobą powiązane. Dla zdrowia talii i pleców należy zwracać uwagę na pozycję siedzącą, oraz na pozycję ciała w ciągu dnia. Ból dolnej części pleców nie tylko wpływa na codzienne życie i komfort danej osoby, ale także przeszkadza podczas snu. Ponadto zła pozycja leżąca może zaburzać postawę. W związku z tym może powodować ból dolnej części pleców i szyi. Pozycje do spania wpływają na zdrowie kręgosłupa.

Leżenie na brzuchu:
Pozycja leżąca na brzuchu powoduje zaciśnięcie więzadeł i mięśni wokół kręgosłupa, powodując ucisk otworów nerwowych w kręgosłupie. Obciąża to kręgosłup i może powodować obrażenia.

Leżenie na plecach: Pozycja leżąca na plecach powoduje skrócenie mięśni kończyn tylnych. Kolana powinny być podparte poduszką, leżenie w tej pozycji, powoduje wzrost bólu pleców i ich dolnej części. Poduszka umieszczona pod kolanem pomaga złagodzić ból dolnej części pleców.
Leżenie w pozycji bocznej: Idealną pozycją dla zdrowia talii i szyi jest pozycja leżąca na boku. W tej pozycji między kolanami można umieścić poduszkę, aby zmniejszyć nacisk w talii, a nogi można pociągnąć w kierunku brzucha. Zmniejsza to obciążenie kręgosłupa.

Wybór materaca jest również ważnym czynnikiem w łagodzeniu bólu talii i pleców. Zbyt miękkie lub zbyt twarde łóżka prowadzą do zmniejszenia lub wzrostu tych naturalnych krzywizn. Dzięki wyborowi materaca ortopedycznego można go złagodzić bólu pleców.

One thought on “Odpowiednie Pozycje Snu Dla Osób Z Bólem Kręgosłupa

1. Dominika pisze:

Nie tylko pozycja jest ważna, ale i to na czym śpimy. materac musi byc odpowiedniej twardości i dobrze jak jest dobrej jakości. Na https://materace-viscotherapy.pl/16-materace-piankowe każdy znajdzie odpowiedni dla siebie.