Ogólne

Zapobieganie Bólowi Kręgosłupa

Już 80 na 100 osób w społeczności skarży się na bóle krzyża w pewnym momencie swojego życia.
Przy bólu pleców może wystąpić osłabienie mięśni talii, poślizg lędźwiowy, zwapnienie, reumatyzm, przepuklina, rozpad kości, złamanie kręgu.

W leczeniu bólu krzyża można zastosować farmakoterapię, fizykoterapię (kriotetapia, hydroterapię, ultradźwięki, elektroterapię, dekompresję kręgosłupa, terapię manualną itp.), programy ćwiczeń, terapię iniekcyjną, akupunkturę i techniki chirurgiczne.

Kto jest zagrożony?

Osoby z nieaktywną pracą i wzorcami życiowymi (praca biurowa itp.), długoterminowi kierowcy (kierowcami tirów itp.), Osoby z nadwagą, słabą talią i mięśniami brzucha, mechaniką ciała i zaburzeniami postawy, kobiety w ostatnich miesiącach ciąży, osoby uprawiające sporty wysokiego ryzyka (podnoszenie ciężarów, wioślarstwo itp.), palacze, osoby będące pod ciągłym napięciem psychicznym i emocjonalnym (stres, depresja) są zagrożone bólem krzyża!

Aby uniknąć bólu dolnej części pleców i mieć zdrową talię, zwróć proszę uwagę na następujące punkty;

Rozważ proste zasady ergonomii;
Utrzymuj proste plecy i talię. Zadbaj o utrzymanie normalnej krzywizny talii.
Preferuj ergonomiczne krzesło biurowe.
Podczas siedzenia korzystaj z podparcia lędźwi.
Postaraj się przyłożyć równą wagę obu stopom podczas stania. Noś odpowiednie buty, które podpierają podeszwę stopy.
Unikaj podnoszenia ciężkich przedmiotów. Kiedy musisz, utrzymuj ciężar jak najwyżej z talii i blisko ciała.
Podziel obciążenia równomiernie obiema rękami.
Nie zginaj się podczas podnoszenia czegokolwiek z ziemi, zegnij kolana i przykucnij.
Podnoś ładunek nogami, a nie talią.
Nie ciągnij, nie pchaj ani nie podnoś ciężkich przedmiotów.
Przygotuj twarde i ortopedyczne materace.
Nie trzymaj napiętych nóg podczas leżenia. Uważaj, aby leżeć z poduszką między nogami, szczególnie w pozycji leżącej na boku.
Dbaj o swoją wagę i przestrzegaj zbilansowanej diety.
Nie pal.
Zmniejsz codzienny stres.
Ćwicz regularnie.
Wybierz różnorodne ćwiczenia, takie jak szybki marsz, pływanie, pilates.